fredag 15 juni 2012

Fotografering

Det här är lite nervöst att skriva men nu gör jag det ändå.

Jag skulle vilja fotografera mera. Helst människor. Barn, bröllop, kalas... Tänk att få vara fotograf på heltid. Eller deltid... Det är en av mina många drömmar. En gammal människa som låg på sin dödsbädd sa att det hon ångrade mest var att hon inte försökt realisera vissa av sina drömmar på grund av att hon var rädd för vad andra skulle tycka. Jag har tänkt på det där ett tag och är rädd att jag faktiskt håller på att gå i just den fällan. Så nu tänkte jag försöka ändra på det. Annars har jag ju inte ens försökt...

Om du vill hjälpa mig att öva mig kan du väl höra av dig. Jag tror att 400:- för en fotosession på ca 1 timme är rimligt till att börja med. Då får du mellan 10-15 redigerade (inte retusherade...) bilder. Blir det inte bra så betalar du såklart inte. Bilderna får du högupplösta på CD så du kan förstora de du vill.

Här är några bilder jag tog på mina egna ungar idag. Som en referens så du vet ungefär vad du kan förvänta dig :-)


8 kommentarer:

  1. Jättefina bilder Susann! Det är en av mina drömmar också, kul att du försöker besanna den. Har också haft en fotosession här hemma på mina barn idag, men inomhus med vit bakgrund. Lycka till med din satsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag nyfiken på vilken Maria du är? Bor-Maria...?

      Radera
    2. Familjen Inga & Sören Sjöströms kusin, Rickard Viktorssons lillasyster. Alltså Rogers kusin-kusin. Vad har du för kamera som gör så fina bilder, förutom ljus, arrangemang och komposition förståss?

      Radera
  2. Så roligt att göra en satsning mot en dröm! Hade ni bort kvar i Götet hade du haft en kund redan!
    Önskar dig lycka till och hoppas du får tag på några försökskaniner.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kan ta det när ni är i Småland. :-)

      Radera
  3. Så roligt att göra en satsning mot en dröm! Hade ni bort kvar i Götet hade du haft en kund redan!
    Önskar dig lycka till och hoppas du får tag på några försökskaniner.
    Kram

    SvaraRadera
  4. För det priset får du komma och fota min familj och mina barn hur mycket du vill. Ta med familjen och kom nån dag i sommar. Det vore kul att ses! / Ica

    SvaraRadera
  5. Vi ska på bröllop i Linköpingstrakten första helgen i augusti. Kanske kunde det passa att vi kom och hälsade på i samband med det? Jag skulle gissa att fredag eller söndag passar bäst. Söndag är troligen bäst ur fotosynpunkt vad gäller ljuset. Ni kanske vill bjuda på frukost ;-)?

    SvaraRadera